Test, będący sprawdzianem
umiejętności, które uczeń nabył w szkole podstawowej, oceni
pięć ważnych umiejętności:
1. Czytanie
2. Pisanie
3. Rozumowanie
4. Korzystanie z informacji
5. Wykorzystanie wiedzy w praktyce.
Na sprawdzianie
badany będzie poziom opanowania umiejętności określonych w standardach
wymagań, które są podstawą przeprowadzania sprawdzianu w
klasie szóstej szkoły podstawowej. Sprawdzian nie będzie
wykraczał poza treści zawarte w Podstawie programowej
kształcenia ogólnego.
Szczegółowe informacje dotyczące standardów
wymagań znajdują się na stronie
www.oke.gda.pl
Cenne
wskazówki znajdziecie także w serwisie szkolnym.
Szóstoklasisto,
pamiętaj!
Sprawdzian
musisz napisać. Jeśli do niego nie przystąpisz, nie
możesz
rozpocząć nauki w gimnazjum. Wyniki sprawdzianu nie będą
miały jednak wpływu na ukończenie szkoły podstawowej.
Po otrzymaniu testu do ręki najpierw sprawdź, czy zestaw egzaminacyjny jest kompletny, tzn. czy ma wszystkie strony i czy są one wyraźnie wydrukowane. Następnie zapisz swój indywidualny kod i datę urodzenia w wyznaczonych miejscach zestawu egzaminacyjnego.
Masz obowiązek zapoznać się z instrukcją zamieszczoną na pierwszej
stronie zestawu egzaminacyjnego. W razie wątpliwości możesz poprosić o
ich wyjaśnienie członków zespołu nadzorującego.
Pisz spokojnie i samodzielnie! Jeśli będziesz ściągać lub przeszkadzać
innym, będziesz musiał opuścić salę, a Twój sprawdzian
zostanie unieważniony.
Uczniowie z dysfunkcjami mają prawo do zdawania sprawdzianu w formie i warunkach dostosowanych do ich możliwości (np. do wydłużonego czasu zdawania, dodatkowych urządzeń lub pomocy ze strony nauczyciela wspomagającego). Podstawą jest orzeczenie lub opinia z Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej.
Przykładowe sprawdziany, podobne do tego, jaki wszyscy uczniowie szóstych klas będą rozwiązywać w kwietniu oraz wiele pomocnych informacji znajdziesz w portalu Gazety Wyborczej.